
Het eerste CRM-platform
gebouwd voor verkopers, door verkopers
Pipedrive-gebruikers sluiten gemiddeld 28% meer deals na hun eerste jaar.
De oprichters van Pipedrive gingen in 2010 aan de slag om een tool voor klanten en relatiebeheer (CRM) te maken die gebruikers helpt hun verkoopprocessen te visualiseren en meer gedaan te krijgen. Vanuit hun eigen ervaringen begrepen zij dat je bij verkoop alleen controle hebt over wat je zelf doet, en niet over de resultaten. Om die reden werd Pipedrive opgebouwd rond acties - een beproefde aanpak die verkopen benadert aan de hand van het plannen, uitvoeren en opvolgen van activiteiten.

Visuele krachtpatser
Daarnaast hebben ze ervoor gezorgd dat pijplijnen visueel worden benaderd. Op die manier is het net alsof je post-its op een bord kleeft om bij te houden hoe elke deal ervoor staat. Alleen heeft Pipedrive veel meer slimme functies dan die post-its (en waait Pipedrive niet weg als jet het raam opent). Het doel van Pipedrive: Sales niet alleen mogelijk, maar zelfs onvermijdelijk maken voor teams overal ter wereld.